På atv'n!

torsdag 23. mars 2017

En ny art på brikken!

Lille Gubben orket ikke løpe i dag, han har vært oppe siden 1:15 i natt! Så da benyttet jeg sjansen til å gjøre noe jeg hadde myyyye mer lyst til enn å løpe - nemlig å rusle en tur med kameraet. Og som tenkt så gjort. Jeg ruslet langs stykker av strekningen der vi pleier å løpe, men så ikke noe til svanene han så i helgen. Virret litt rundt før jeg ombestemte meg og gikk langs elva oppover allikevel og ikke tvers over åkeren som jeg hadde tenkt først.

Nesten borte ved Bårdshaug bro så jeg en fugl som satt i toppen av en gran og tenkte først:"Kråke." Men det var liksom noe som ikke stemte. Noe med måten den satt på og noe med hodet. Jeg fikk knipset et par bilder og da den tok av så lignet den definitivt ikke på en kråke i flukten!

Da jeg kom hjem var det rett opp med pc'en og laste over bildene fra kameraet og jeg hoppet i stolen da jeg zoomet inn på fuglen - det var en spurvehauk! Utrolig gøy!


Spurvehauk hann.


1 kommentar: