På atv'n!

søndag 19. mars 2017

Tjoho!

Jeg hadde i går sett meg ut en løperute i dag og håpet på finvær så det skulle gå litt lettere å komme seg ut. Mens jeg spiste frokost fikk jeg melding fra Lille Gubben som alt var ferdig med dagens løpetur og i tillegg hadde sett 7 svaner på veien!

Jeg hoppet i treningstøyet og stakk ut ca. 9:20 i strålende sol! Som vanlig var den første kilometeren ganske tung, men det løsnet etterhvert. Jogget bortover VM-veien til Rema på Stavset og der er det faktisk svak stigning mer eller mindre hele veien. Tok så til høyre bortover Odd Husbys veg og visste jo at der er det ei real dolp - en deilig nedoverbakke og tilsvarende ikke så deilig motbakke etterpå... 

Var overbevist om at jeg var nødt til å gå opp i alle fall deler av bakken. Men sannelig - selv etter 4 km med mest stigning gikk det overraskende greit å jogge opp bakken! Jeg har ikke jogget hele denne runden uten å gå noen skritt her og der før og etter å ha forsert bakken skjønte jeg at jeg kom til å klare hele runden uten stans i dag. Hadde funnet en fin rytme og kroppen og beina føltes lette og fine.

Og ganske riktig! Foran blokka kunne jeg klokke inn 7,26 km / 54:28 min! Hvilket vil si at om jeg hadde jogget 6 min til så hadde jeg satt en solid times-rekord for den gamle rekorden på en times løping er 7,87 km og da var det nesten stort sett utforbakke. Så i dag er jeg vanvittig fornøyd!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar