På atv'n!

onsdag 11. mars 2020

Enda en dukke?

Jada, jeg vet jeg har sagt at jeg ikke skal ha flere dukker nå, men hvordan kunne jeg vel gå forbi denne! Omtrent sånn så hun ut der hun lå, i deler, i en restekasse på Fretex, godt gjemt under flere andre dukker:


I flere deler, armene lå løse nederst i kassen og hun var inntullet i en hvit slags kåpe.

Det vil si - det var akkurat det jeg gjorde! Gikk fra henne altså. Men jeg hadde knapt kommet meg ut på veien med bilen før jeg angret. Angret skikkelig! Det var noe med henne som gjorde at jeg tenkte at hva om ingen vil ha henne? Kanskje hun blir liggende der lenge og til slutt blir hun kastet siden ingen har kjøpt henne? Dagen etter ringte jeg dit i det de åpnet og spurte om de kunne legge henne av til meg så jeg kunne hente henne onsdag formiddag. Og det gjorde de!

Jeg var veldig spent på hvordan hun egentlig så ut da jeg hentet henne i dag, for jeg hadde ikke sett så voldsomt nøye på henne. Viklet henne forsiktig ut av den hvite kåpa og hun er hel og fin! 



Hun har en ørliten sprekk ved halsen, men den kan komme av at hun ikke er limt godt nok under produksjonen kanskje?


Håret er det ikke noe håp for så det ryker. Har fått tips om å sette henne på hodet i en bolle med grønnsåpevann i noen timer, da skal det meste løsne. Tenker vi tar saksen fatt først!


Hadde håpet å redde håret for det har en nydelig rødbrun farge, men det er nok ikke mulig å få dette pent igjen. Men hun er så vakker i ansiktet! Øynene er veldig trege så hun trenger hjelp om hun skal åpne og lukke dem og de er kanskje bittelitt matte, men vakre. Hun har også øyenskygge, den er fra fabrikken for noen av dukkene ble sminket også. Hun har knallrøde lepper og to små, hvite tenner.


Som man ser har armene ramlet av, men de er hele og fine, alle fingrene er helt intakte, hun ser faktisk nesten ulekt ut synes jeg! Når jeg får fikset håret og får på henne en parykk (det er en på vei posten allerede!) skal hun få tidsriktig undertøy og kjole som også passer til tiden hun kommer fra. Om jeg ikke har sko og strømper som passer, så skal det vel bli en råd med det også!


Hun er rett og slett vakker! Og vakrere skal hun bli når jeg får stelt henne litt og gitt henne litt omsorg og kjærlighet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar