På atv'n!

torsdag 6. august 2020

Anne Lise fra Rayco vinyl

Jeg har en lyshåret Anne Lise og en mørkhåret Anne Lise baby fra før, umulig å si om disse er fra Rayco vinyl eller fra Fevik dukkefabrikk, og har en stund ønsket meg en av den eldste typen, med rødlig hår, hull i munnen og påmalte sidevipper og for noen uker siden dukket hun opp på facebook! Hun er garantert fra Rayco for de lagde ikke disse med sidevipper i Fevik, kun i starten på Rayco.

Jeg la inn et bud og krysset fingrene for at ingen andre skulle fatte interesse for henne og jeg var heldig! Siden hun mangler en del øyenvipper var interessen liten, nå er det helt vanlig at disse dukkene mangler øyenvipper, så det gjør ikke meg noe.

For noen dager siden kunne jeg hente henne på post i butikk og ta henne med hjem. Hun hadde på seg en alt for stor babyjakke som ikke var helt min smak så den fikk hun ikke beholde, hun fikk en liten vask med skrubb og Jif skurekrem for å bli helt ren og jeg tror jeg må vaske håret hennes også for det lukter ganske kraftig av en parfyme eller såpe eller noe.



Foreløpig har hun ikke så mye eget tøy akkurat, men hun fikk en nysydd og ubrukt truse og så låner hun en lilla kjole fra en av søstrene sine inntil videre.

Men jeg har da forberedt meg litt til hun skulle komme så hun har fått en helt nystrikket ulljakke så hun ikke skal fryse til høsten og vinteren!
Det er veldig koselig og gøy å strikke dukketøy så jeg er alt i gang med en jakke til, men hun skal nok få noe eget sydd også etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar