På atv'n!

tirsdag 16. november 2021

En kjole her og en kjole der...

 Ulempen med å ha blitt en sånn rimelig habil syer er at det finnes så mange flotte stoffer som man bare MÅ sy noe av!

Jeg fikk lyst til å sy en vinterkjole og da noe annet enn Jersey med sving som jeg synes egner seg best i tynnere stoffer ettersom skjørtet er så vidt og krever mye stoff. Så valget falt på Victoriakjolen, også fra Ida Victoria. Fant et nydelig eplemønstret french terry på nettet og bestilte et par meter av det. Synes ofte det er et sjansespill å kjøpe french terry uten å få kjenne på stoffet og har vært borti ulike stoffkvaliteter der, noen er gode og myke på baksiden mens andre er hardere og har nesten ru bakside. Gleden var derfor stor da verdens deiligste, mykeste french terry kom i posten!

Ble veldig fornøyd med kjolen! Liker godt denne lengden,  ned til knærne og 3/4 erme.


Sist lørdag var jentungen og jeg på bytur og tok turen innom Abbys tekstiler. Vi surret rundt der inne en god stund og fant et stoff til et skjørt til henne og så ble vi begge to bare stående og se på et jaquard-stoff. Det var i flere farger, bl.a. lilla, men vi falt begge pladask for denne fargen og det endte med at vi kjøpte nok stoff til kjole til oss begge. Kjente med en gang at jeg vil sy Siri Slimfit av dette stoffet, også den fra Ida Victoria, og til min store glede hadde de mønsteret inne i butikken!

Jeg klarte ikke å vente lenge og alt dagen etter var jeg i full sving! Kjolen var enkel og grei å sy, jeg mekket lommer, for det må man ha! Ble fornøyd med denne også, god og  varm, nesten for varm ettersom den er i polyester, men en fin vinterkjole dette også!



Dette innlegget er på ingen måte sponset, men jeg linker allikevel til forhandlere og kjolemodeller siden jeg liker dem så godt selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar