På atv'n!

mandag 2. januar 2023

Leseåret 2023

 Jeg håper jeg får lest riktig mange bøker i år! Kanskje jeg for en gangs skyld skal prøve å holde tellingen? Ok! Foreløpig har jeg i år, altså pr. 2. januar 2023, lest følgende:

Clare Keegan "Småting som dette"


Handlingen er satt til midten av 1980-tallet i Irland, men kunne like gjerne vært 50 år tidligere så fattigslig og trist som forfatteren beskriver landsbyen. Vi møter en kullhandler og hans familie som består av kone og ikke mindre enn 5 døtre. 

Miriam Høvik (forf.) og Tor Høvik (foto) "Ja, vi elsker ting"


For meg som er en samlertulling selv er det bare en ting å si om denne boka: elsker den! Vi møter en rekke samlere som samler på de underligste ting, som planter, servietter, Donald-ting og vinyl-plater. Og mye annet rart.

Eirik Willyson "Meglers marked"

Vet ikke helt hva jeg skal kalle denne, men den er hysterisk morsom! I alle fall om du har sett litt på boligannonsene på finn... Etter å ha lest denne kommer du aldri til å stole på en eiendomsmegler igjen!

Hanne Buch (forf.) og Jenny Synnøve Naustan (ill.) "Evighetsspillet"


Kian og mamma, Leonora, har laget et dataspill, Evighetsspillet. Så dør mamma og etterlater seg et stort tomrom for Kian og pappa. En kveld Kian er alene hjemme får han en beskjed på pc'n sin via Evighetsspillet, en beskjed fra mamma... Men er det mulig da!? Spennende og rørende fantasy! Skal innrømme at denne ble noe skumlest fordi jeg måtte levere den fra meg, men jeg fikk med meg det meste allikevel tror jeg. Fin!

Åse Ombustvedt (forf.) og Øyvind Torseter (ill.) "Hvordan visste du at jeg var her?"


En liten diktsamling, skrevet fra en datter til og om sin mor som begynner å miste hukommelsen. Vakkert og rørende.

Da er jeg alt oppe i 5 bøker, ikke alle som er så lange og krevende da, men lest er lest!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar