På atv'n!

mandag 30. januar 2023

Ny t-skjorte!

 Det er en stund siden jeg har sydd noe til meg selv nå, delvis fordi jeg ikke har hatt tid og delvis fordi jeg ikke har giddet tre opp igjen både overlocken og coverstichen. Begge to krøllet seg til like før jul og da gadd jeg ikke mer en stund. I helgen tok jeg meg på tak og fikk tredd opp begge to så nå syr alle tre maskiner så fint så!

Kjøpte 3 stoffer fra Abby's tekstiler tidligere i januar og i helgen begynte jeg å sy en kjole jeg skal ha på meg neste helg, da skal datteren og jeg på norgesfinalen i MGP i Trondheim spektrum! Det blir kult! Den kommer det bilde av senere, når den er helt ferdig, foreløpig mangler et par sømmer.

Men jeg hadde også kjøpt et tullete stoff med puslespillbiter i mange farger! Planen var en t-skjorte og i går kveld ble jeg liggende under dyna og fundere litt på om jeg skulle lage kantebånd av stoffet eller bruke ribb i en kontrastfarge, det var like før jeg sto opp ved midnatt og gikk inn på syrommet! Men jeg holdt meg under dyna altså.

Sto opp 7:10 i dag, har seinvakt så jeg kunne ligget lengre, men tuslet opp og en time senere kunne jeg ta på meg en nysydd t-skjorte!


Kul! Har planer om et matchende skjørt, dongeristoff, gul glidelås og puslespill-lommer - hmmmm! Det blir kult tror jeg! Har ikke gjort annet med kanten nede enn å sy en overlocksøm, skal sy den opp med coveren når jeg får tid, må tre den opp med svart tråd først.



1 kommentar: