På atv'n!

søndag 12. februar 2023

Morgentur før frokost!

 Denne uka var jeg dårlig i 3 dager = 3 dager på rumpa i godstolen og det merkes på formen! Gikk en tur i går, men i dag er det meldt drittvær. Skikkelig drittvær hele dagen, men med en liten stund med oppholds fra kl. 8... Da jeg tullet dyna rundt meg i går kveld gjorde jeg en avtale med kroppen om at den skulle våkne kl. 7:30 og så skulle jeg gå en tur.

Våknet og drøyde litt før jeg sjekket klokka på mobilen, håpet hardt at den var bare 4 eller noe sånt, men den var 7:34. 7:34, som bestilt. Jeg lå i noen sekunder før jeg bestemte meg - nei, når kroppen spilte såpass på lag at den faktisk våknet som avtalt så var det bare å komme seg opp! "Du kommer til å være sååå fornøyd etterpå!" sa jeg til meg selv og kavet meg ut av den varme dyna.

Kledde på meg treningstøy, selv om jeg bare skulle gå (jeg er ikke i stand til å løpe så tidlig på dagen!), vekket mannen og sa at jeg går ut en liten tur og så gikk jeg. Med lydbok på øret, "Løping : en verdenshistorie" av Thor Gotaas. Hadde tenkt å gå den mellomste runden på 3 km, men da jeg kom til krysset der jeg må velge så valgte jeg langrunden på 5 km for det var så deilig! +3, oppholds, ingen andre å se og ikke noe vind (foreløpig, den kom litt senere!).

Gråfarger kan være fine de og!

Det ble 5,25 km ifølge Huawei-klokka (5,4 km ifølge Strava) og ja - jeg er storfornøyd nå etterpå! Nå blir det snart en deilig frokost!

Har forresten fått roser fra verdens beste kjæreste! Det er ikke hverdagskost, men så varmer det desto mer de gangene han slår til!




1 kommentar:

  1. Godt å høre at du er på beina igjen!

    Ja, gråtoner er vakre :)

    Har du hestekort til salgs fremdeles?

    Fortsatt god helg!

    SvarSlett