På atv'n!

fredag 8. januar 2021

Fredslilje

 I april 2020 kjøpte jeg flott fredslilje, hadde ønsket meg det en stund og alle sier at den er så enkel å få til. Særlig.


Det tok ikke lang tid før den begynte å  mistrives.

Til slutt tok jeg den opp fra jorda, plukket bort råtne røtter og den lille saken som ble igjen satte jeg i et gammelt Norges-glass med vann. Den var et trist syn.


Den fikk påfyll av vann innimellom og fra tid til annen fikk den helt nytt vann. I desember ble den stående for seg selv i noen uker, helt til jeg i romjula skulle flytte den for å legge på en ny juleduk jeg fikk til jul. Og da så den sånn ut:


Så nå trives den!? Men jeg takker og bukker og lar den stå jeg - tør jo ikke gjøre noe annet enn å la den stå der i vannet sitt og se hva som skjer!











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar