På atv'n!

onsdag 6. januar 2021

Homalomenaen - oppdatering

 Joda, planten lever fremdeles. Merkelig nok. Jeg ble nemlig så sur på planten at jeg satte den i gangen, en gang som er kald og mørk, det vil si - lampa i taket står på hele tiden, men det er ikke noe dagslys utenfra der. Der sto den en drøy uke før jeg tok den inn i varmen igjen. Merkelig nok struttet den med bladene og så ut til å stortrives!

Jeg tok den uansett inn i stua igjen, ser ikke vitsen med å ha en plante i et rom jeg aldri oppholder meg så jeg ikke ser den. Nå står den på sin vante plass, den har ikke fått flere gule blader (har et par gule flekker, men det er nok en mekanisk skade og kanskje litt tørr luft). Noen av bladene henger litt, men de fleste står i alle fall rett opp selv om det ikke ser ut som den direkte strutter av liv, det skal innrømmes...

Men det ser ut som tripsen har forsvunnet så selv om plantens vekst står på stedet hvil så er jeg optimistisk nå! Nå blir jo dagene lysere og lengre, sånn smått om senn og jeg tenker at den skal få litt bokashevæske i vannet sitt fremover så skal vi se om det ikke blir litt fart i veksten snart!


Bilde fra 4. januar 2021... 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar