På atv'n!

tirsdag 16. mars 2021

Avokado

 For noen år siden satte jeg en avokadostein i jorda (husker ikke om jeg satte den rett i jord, eller om den sto en stund i vann først) og fikk en plante. Den ble lang og tynn og til slutt ble jeg så lei av den at jeg satte den ut for at den skulle dø. Og det gjorde den.

Nå fikk jeg plutselig lyst til å gjøre det en gang til og gravde opp igjen en avokadostein jeg nylig hadde kastet i bøtta jeg legger matavfallet før det går i bokashibøtta. Vasket steinen og satte den i et shotteglass med vann. Så får vi se da, hvor lang tid det tar før noe skjer...


Har en stein til, foreløpig er den riktignok inne i en avokado, men den skal jeg prøve å sette direkte i jord for å se hvem av steinene som spirer raskest. Kan jo bli spennende å se!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar