På atv'n!

fredag 5. mars 2021

Nye planter

 Har kjøpt noen nye planter i det siste, har flere som ser ut som de er i ferd med å takke for seg så jeg har kjøpt noen nye. Har en stund ønsket meg en Husvandrer (tradescanita) og da Extra ved jobben plutselig hadde fått inn en stor leveranse til hele 49,90 pr stk så ble jo en med hjem!


Den var ganske liten, men så fin og lubben ut. Etter 12 (!) dager ser den slik ut:


Hvor skal dette ende om den skal fortsette å vokse i dette tempoet?!

Her om dagen var jeg på besøk i nærheten av Drivstua gartneri i Trondheim og måtte selvfølgelig ta turen innom. Og kom ikke tomhendt ut igjen...

Den første jeg fant var denne, en Sulcorebutia rauschii, den var så bitteliten og søt!


Jeg har fått litt dilla på forskjellige Sansevieriaer og denne var den første som ble med videre på min vandring i drivhusene, en Trifasciata Hahnii:


Til slutt fant jeg en jeg har ønsket meg lenge, Sansevieria cylindrica!


Denne er bare liten da, stenglene er bare 12 cm lange så denne er riktig liten og søt! Alle de tre kaktusene skal få ny jord etter hvert, kaktusjord og litt større potter, de står i veldig små potter alle tre.

Ønsker meg også en Sansevieria masoniana, de hadde to på Drivstua, men jeg synes ikke noe av dem var så veldig fine så da fikk de bare stå. Det dukker vel opp en i min vei snart!




 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar