På atv'n!

fredag 26. mars 2021

Drivhus

 I fjor høst spurte jeg, i et anfall av overmot, mannen om han kunne tenke seg å hjelpe meg med å bygge drivhus til våren. Til min store overraskelse var svaret;:"Ja, det må vi da klare!" Sånn helt innerst inne trodde jeg ikke det kom til å bli noe av, har ønsket meg det så inderlig i mange år, men har ikke våget å tro at det skulle bli virkelighet noen gang.

Så da han for en ukes tid siden plutselig sa:"Kanskje jeg skal spørre Sjølen om han kan tegne et drivhus?" så holdt jeg seriøst på å ramle av stolen! Svaret var selvfølgelig et jublende:"JA!"

Det tok ikke mange dagene før tegningene lå på bordet og nå kribler det skikkelig i magen! Jeg vet jo at dette tar tid, først må snøen smelte og telen gå og så skal det støpes såle og greier - men!!! Drivhus da gitt!

Herregud som jeg gleder meg! Å kjøpe et byggesett som må settes sammen var ikke aktuelt for mannen - skal vi ha drivhus så skal det bygges så det blir solid og ordentlig! Jeg ser jo levende for meg hvor fint det skal bli med krukker både inni og utenfor på hver side av døren...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar