På atv'n!

lørdag 6. mars 2021

Og en til...

 Var innom Mester Grønn på Amfi Orkanger på vei hjem fra jobb i dag, kjøpte ikke noe, men siklet litt på en Sansevieria trifiscata  Gold Flame. Da jeg kom hjem klarte jeg ikke å legge fra meg tanken på denne planten, den var jo til og med på salg! Satt ned fra 350,- til 200,-! Selvfølgelig måtte jeg ut igjen! Mannen var ute og holdt på med traktoren og jeg traff ham på gårdsplassen. "Jeg skal bare på Amfi en tur!" Han stusset nok litt ettersom jeg hadde vært der et par timer tidligere... "Hva skal du der da?" Jeg bare gliste, "De hadde en plante som jeg ikke kjøpte, men jeg kjenner at jeg MÅ ha den allikevel!" Han bare lo høyt og forsvant inn.

Jeg kjørte bort og tuslet målbevisst bort til hylla der Gold Flame'ene sto, måtte ned på kne for de sto på nederste hylle. Tittet på alle og grublet litt før jeg bestemte meg for den jeg syntes var finest, den hadde en baby også - alltid et pluss om det er flere i potta!

Nå står den i det store karnappvinduet sammen med flere av sine artsfrender og jeg håper vi vil få et langt og fint vennskap.





Her er babyen, den skal få bo sammen med mor en stund ennå tenkte jeg, til det blir så varmt ute at jeg kan stå ute og pusle med pottelantene:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar