På atv'n!

torsdag 11. mars 2021

Ny bil!

 Det begynte i fjor sommer da mannen mente jeg burde kjøpe meg elbil. Jeg grublet litt på det, tjo, tja, det hadde kanskje ikke vært så dumt. En brukt e-golf kanskje? Han fnyste, "E-golf?! Nei, kjøp deg en Polestar!" Nå var det min tur til å fnyse - "Tror du jeg skiter penger eller?!"

Men frøet var sådd... Tankene modnet og da Polestar hadde Show Room på Solsiden i Trondheim i august tok vi turen for å titte litt. Og sitte i. Og kjenne på, i den grad man kunne kjenne på i disse coronatider.

Høsten gikk og vi snakket stadig om å bestille, men drøyde litt så jeg ikke skulle få den midt på svartvinteren, jeg er ikke så glad i å kjøre på snø og is og vil da helst gjøre det med en bil jeg kjenner. Det tippet over til 2021 og 7. januar ble bestillingen gjort. Fargevalget var enkelt, det ble svart! Synes ikke noen av de andre fargene er så veldig fine, men den er lekker i svart da!

Leveringstidspunkt var i mars-april og jeg forberedte meg på april så jeg ikke skulle bli skuffet. Så da jeg fikk telefon fra Nardo Bil Leangen den 1. mars sto jubelen i taket! Bilen kunne leveres 10. mars!

Vi var veldig spente da vi ankom Nardo Bil Leangen litt før kl. 9 onsdag morgen! Ble godt mottatt og etter en liten stund kom Max for å overlevere bilen. Han brukte en times tid på å gå gjennom ting og tang både utvendig og innvendig, jeg fikk med meg det meste faktisk. 

Spenningen var stor da jeg skulle kjøre elbil for første gang...! De første minuttene var jeg ganske så forvirret og armer og bein lette desperat etter clutch og girspak! *haha* Til slutt sukket mannen, "Du, denne bilen kan ikke kveles!" Og da løsnet det litt...! 

Og siden har jeg kjørt rundt og glist fra øre til øre, snakket med bilen "Hei, Google, sett på rattvarme!" eller "Hei, Google, spill Charlotte Audestad!" Helt fantastisk! Det er så gøy!

Og så er den jo bare rålekker da! Hils på Polly Polestar:




Vi skal nok bli riktig gode venner!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar