På atv'n!

tirsdag 8. mars 2022

Hestegenser

 Dette hestestoffet har jeg hatt liggende en god stund, hele tiden med tanke på å lage en hettegenser av det. Det er kjøpt privat på fb og hadde litt ustandard mål kan man si og jeg så jo fort at det langt fra var nok til en hel hettegenser. Det hadde uansett kanskje blitt litt i meste laget så jeg jo etterhvert, så jeg bestemte meg for at det måtte kombineres med noe ensfarget.

Kjøpte litt jersey og ribb i fargen på ribben på bildet, men det matchet såpass dårlig til hestestoffet syntes jeg at det ikke ble så jeg brukte jerseyen. Kjøpte så et fargekart fra Stofflykke + at jeg fikk to fargeprøver fra Stoffkos (tror jeg det var), men det var ikke noe som matchet den varme, mørkebrune fargen og knall oransje hadde jeg ikke så lyst på.

Til slutt dro jeg på godteributikken, Abbys tekstiler i Trondheim og der fant jeg en isoli som hadde samme varme, fine fargetone, men i en annen og lysere brunfarge. Syntes de var så fine sammen at jeg gikk for den og sist søndag skred jeg til verket! Klarte på en merkelig måte å knote det til da jeg skulle sy på hetta, men fikk fikset det igjen og det er tross alt bare jeg selv som skal ha den så da spiller det ikke sååå stor rolle om den ikke ble helt perfekt. Synes jeg da.


Ble veldig fornøyd! Bolen er i isoli og ermene i jersey, hette og lomme er i ett lag jersey og ett lag isoli, god og varm! En gang hestejente - alltid hestejente!

Men nå er jeg ferdig med å sy vinterklær for denne sesongen kjenner jeg så neste post på programmet er en solgul sommerkjole! Den gleder jeg meg til å begynne med, men jeg venter på en pakke fra Stofflykke først... 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar