På atv'n!

onsdag 2. mars 2022

Jada! Storfornøyd med dagens joggetur!

 Etter middag og en bitteliten dupp så skiftet jeg til treningstøy og stakk ut. Mannen mente at jeg burde velge tredemølla fordi det var glatt ute, men jeg hadde gått fra Nardo Bil og hjem i ettermiddag (bilen skal på verksted i morgen) så jeg visste at det det er myk is og gjennomslagsføre og ikke glatt, ikke med piggsko i alle fall.

Helt i starten var beina litt tunge, men plutselig letnet det! Så jeg startet det lengste joggestrekket litt før jeg pleier og jogget 300 m lenger også så jeg var kjempefornøyd! Gikk et bittelite stykke før jogget videre og tenkte jeg skulle ta gåpause på et par steder, men da jeg kom dit var kroppen så lett og fin at jeg bare fortsatte helt til jeg kom til en smal sti over en åker. Denne er så smal og med det gjennomslagsføret som var også der så gikk jeg over åkeren og da er det en liten km hjem. Jeg tenkte også her at nå skal jeg jogge dit og dit og så gå litt, men sannelig jogget jeg helt til jeg sto ved trappa hjemme! 

Jeg løp faktisk ganske akkurat like raskt som på de forrige turene på samme strekning, men jeg jogget mye lengre strekk så jeg er dødsfornøyd! I det siste har jeg følt litt at det står bom stille med fremgang og at jeg aldri kommer til å klare å jogge mer enn 1 km i slengen, men nå tror jeg seriøst at jeg kommer til å jogge 3 km i strekk om ikke lenge! 


For de som løper 5 km på 20 min så er jo dette en vits, for meg er det stort! For jeg konkurrerer bare mot meg selv. :o)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar