På atv'n!

søndag 20. mars 2022

60 minutters-løpet

 I dag var det omsider dags for å prøve seg på løpet "60 minutter" i regi av Runner's World, rett og slett - løp så langt du kan på 60 minutter! Jeg hadde sett meg ut en runde jeg skulle jogge 3 ganger og tippet at det ville ta ca. 20 min pr. runde.

Da jeg klokket inn runde 1 på 18 min skjønte jeg at dette kom til å gå for fort, selv om jeg ikke syntes det gikk så fort selv. Så underveis ble det noen endringer i planen og da jeg rundet 4 km på ca. 31:40 skjønte jeg plutselig at jeg kom til å klare 5 km på under 40 min! Holdt et øye på klokka og ga på litt de siste timetrene før 5 km så det gikk på 39:33!

Men da var futten borte, jeg innså at det ikke var særlig smart å snu runden og løpe motsatt vei av det jeg vanligvis gjør - har bare godt av det, men trenger kanskje ikke gjøre det akkurat den dagen jeg skal løpe et løp! Måtte ha noen gåpauser de siste 20 min, men rundet uansett 7,5 km på 60 min som planlagt og det er jeg storfornøyd med!


Har selvfølgelig kjøpt meg spesiallaget medaljehenger fra England!


Medaljen kom på plass sammen med de to jeg har fra før, og så er den fra Run for peace, Ukraina, på vei i posten.


Denne var skikkelig! Ordentlig tung! Kult! Ble 53 år før jeg begynte å sanke løpemedaljer - men bedre sent enn aldri! Man har jo som kjent ikke mer moro enn man lager selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar