På atv'n!

onsdag 20. april 2022

Hagepussel

 Var på Felleskjøpet i dag og handlet litt til hagen, bl.a. dette stativet til å henge fuglematere på, viste seg selvfølgelig å være noe mindre solid enn jeg hadde håpet, men det får duge så lenge det varer. "Skulle hatt en impregnert-påle!" brummet mannen etter å ha slått det ned i bakken for meg. Da vet jeg hva jeg skal si når dette takker for seg. ;o)


Hengte også opp nok en fuglekasse, har nå 5 stk rundt huset, stallen og drivhuset og nå begynner det kanskje å bli nok. Var hekking i alle de fire gamle i fjor så vi da vi tømte dem for noen uker siden! Denne har jeg satt sammen selv da vi hadde fuglekasse-verksted for barna på jobben i fjor høst... Jeg gikk visst litt i barndommen igjen og mine kolleger som vet at jeg er en fugletulling sa at jeg bare måtte slå meg løs og lage en jeg også, vi hadde maaange byggesett!


Den henger i gavlen på baksiden av drivhuset og det var mannen som hengte den opp for meg og jeg fulgte ikke så nøye med, hadde nok med å passe på så ikke gardintrappa han sto i skulle velte. Etterpå så jeg at han ikke hadde hengt den akkurat i midten... Jaja, fuglene bryr seg nok ikke om akkurat det!

Har også pottet om de tre største tomatplantene i dag, de hadde vokst ut av pottene sine, ikke at de var fulle av røtter, men de tørket jo ut fortere enn jeg rakk å vanne omtrent! Så i dag fikk de hver sin 10-liters bøtte med jord, kukompost og litt finknust eggeskall og her skal de få stå resten av sommeren. Altså - ikke på kjøkkenet, men i disse bøttene!


Her er et nærmere bilde av den til høyre, alle tre har fått et lite stativ, også fra Felleskjøpet, slik at de står godt og jeg slipper å binde dem fast til gardinstengene slik jeg gjorde i fjor...


Stativene passet perfekt til en 10-litersbøtte og gjør det mulig for meg å bære plantene uskadde ut til drivhuset om noen uker når det ikke er så kaldt om natten lengre. Har 3 paprikaplanter, 1 chili og 3 busktomater som også trenger større potter ganske snart, men jeg drøyer så lenge jeg kan pga plassen inne...






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar