På atv'n!

søndag 24. april 2022

Søndagsjogg

 Jeg jogger fortsatt altså selv om det har vært mye hage her nå! Og siden det er bare knappe 8 små uker til jeg skal delta i mitt livs aller første, ordentlige løp så tenkte jeg at det er på tide å få noen 5-kilometre i kroppen, det har vært mye 3 kms turer i det siste.

Så i dag snørte jeg på meg skoene og tuslet ut i nydelig sol og varmt vårvær med 5 km i sikte. Gikk de første 650 m for å varme opp litt og selvfølgelig ble det en del motvind i begynnelsen og det var litt tungt, men jeg prøvde å puste rolig og ta det med ro.

Det fungerte ganske greit og jeg skjønte da jeg nærmet meg 4 km at dette kom til å bli ny pers! Og det ble det. Den forrige persen min var på 39:33, i dag klokket jeg inn 5 km på 37:24! Perset med 2 min 9 sek!


Tjoho! Men jeg kjenner jeg er glad for at det er 8 uker (- 1 dag) igjen til løpet altså!

Har bestilt meg et par nye løpesko også, har flere par fra før, men det er egentlig bare to par som er brukanes og det ene er forbeholdt mølla og skal ikke brukes ute. Så jeg venter et par Asics Gel-Nimbus 24 er på vei i posten! Har fra før et par Asics Noosa Tri 13 som er helt annerledes enn Nimbusene. Skulle egentlig løpe med den i dag, men de sto på tredemøllerommet så jeg glemte det da jeg stakk ut. Nå har jeg hentet dem ned i gangen så det blir de skoene på neste løpetur!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar