På atv'n!

torsdag 1. desember 2022

Julemarked

 Julemarkedet i Trondheim er så vakkert og så koselig! Har vært der i dag sammen med søstrene mine og vi koste oss skikkelig!

Først var vi i lavvoen og drakk gløgg og kakao med krem. 


Deilig og varmt med to store bålpanner inne i lavvoene.


Vi tok også en tur i med det store pariserhjulet, vip selvsagt!, og så den vakre byen vår fra luften!



Vi måtte jo ta turen gjennom lysbuen:



Litt mer fra selve markedet på torget:





Jeg kjøpte en ny figur til Matrioshka-samlingen min, samler på slike russiske stabledukker, da helst med juletema, har flere nisser og på et tidligere julemarked kjøpte jeg et juletre med flere trær inni. 😄 Denne gangen ble det en engel som viste seg å ha nesten en hel julekrybbe inni seg!



Engelen, jomfru Maria med Jesusbarnet, Josef, en sau (!) og julestjernen!

Og så var vi på Illums Bolighus på gamle Mercursenteret og det var en riktig lekker butikk! Kostbart og veldig, veldig lekkert! Jeg kjøpte verdens vakreste julekule og var spent på om jeg ville klare å få den med meg hjem uten å knuse den... Det gikk helt fint og jeg klarer nesten ikke å se meg mett på den, så vakker synes jeg den er!




Den er ca. 10 cm høy og som dere ser så kan den åpnes. Jeg elsker den og gleder meg til å henge den på juletreet om en tre ukers tid.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar