På atv'n!

onsdag 21. desember 2022

Juletre - ekte eller plast?

 Vi har alltid sagt at vi skal ha ekte julegran så lenge vi orker å holde på med det. Men noen ganger tar livet noen vendinger man ikke rår med og man må tenke nytt. I natt sovnet min svigerfar stille inn og det har vært en slitsom tid for mannen min så jeg har ikke hatt hjerte til å mase på ham om å sage ned et tre i hagen og få det inn og på fot.

Så på vei hjem fra jobb i dag kjørte jeg innom Europris for å se på plast-trær. Hadde tenkt på Hemsedal 180 cm, men det viste seg å være så lite at jeg gikk for Hemsedal 210 cm med 900 (!) micro-ledlys på.

Rakk å komme hjem og sette opp treet før mannen kom hjem, han kom akkurat i det jeg hadde begynt å pynte det. "Juletre!? I plastikk?!" var den første reaksjonen, men han skjønte hvorfor da jeg forklarte at jeg ikke hadde villet mase på ham nå og at vi kan jo godt å ekte tre igjen neste år.

Før pynting:


Etter pynting:


Jada, stjerna er litt skeiv, men det var vanskelig å sette den på og få den bein og fin, det burde jeg jo gjort før jeg pyntet treet! Jeg gjorde det helt til slutt selvfølgelig...


Men fint ble det! Veldig fint! Tror det er det fineste treet jeg noen gang har hatt faktisk...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar