På atv'n!

søndag 20. januar 2019

Det snør og det snør, ja, det snør nesten ned!

Ja, fyttikatta! Det er fint med snø, lyst og rent, men nå er det nok av den! Mer enn nok! Det har jo snødd i en uke!




Den tingen til høyre for grana er en fuglemater. Heldigvis har vi matere nærmere huset så fuglene får mat, selv om denne er fullstendig nedsnødd.


Denne her derimot - den blomstrer og blomstrer! Jeg fikk den til 50-årsdagen min for 7 mnd siden og den har blomstret av en gang, da jeg tok av de visne blomstene var det masse blomsterknopper under og slik står den altså fremdeles! Den får 1-1,5 dl vann sånn annenhver uke når jeg kommer på det og står i et vestvendt vindu med ikke så alt for mye dagslys på denne tiden av året.


Men nå maser Lille Gubben så voldsomt på at jeg må komme ut og hjelpe ham å måke snø så nå er det vel bare å få på seg vintersko og tykke klær, finne frem skinnvottene og komme seg ut...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar