På atv'n!

torsdag 3. januar 2019

Vekt og kropp og bunad

Ett av målene mine er å komme inn i bunaden til to konfimasjoner i mai + 17. mai. Nå har det vært flere år at jeg ikke har brukt den ettersom den har vært akkurat så trang at jeg nesten ikke klarer å puste og spise samtidig som jeg har den på.

Men det er jo ikke bare bunaden som gjør at jeg vil litt ned i vekt. Det har også med utseendet å gjøre, skal ikke legge skjul på det, føler meg ikke vel nå med valker på ryggen og slapp mage og litt for mye både her og der. BMI'en er nå på 26.7 og for meg som er såpass liten så er det alt for mye.

Det viktigste er dog helsa! Utvilsomt. Man vet jo utmerket godt helsefaren ved overvekt og sist jeg var såpass rund som jeg er nå var ett års tid etter forrige fødsel (som er 18 år siden...) + en periode etter at jeg ble sammen med Lille Gubben (som er 13,5 år siden...). Kan jo skylde på overgangsalder og hormoner og alt jeg bare vil, men til syvende og sist er det jeg selv som har spist maten og ikke giddet løfte rumpa fra godstolen. Sånn er det jo bare.

Første mål er altså fra i dag -2,6 kg til 31. januar.

Foreløbig vekttap: 0,7 kg
Gjenstående til 1. delmål: 2,6 kg
Bmi 26.7

Har ikke noe hovedmål foreløbig, men det blir noen runder til før jeg er fornøyd og bunaden sitter bra, det vet jeg. Har faktisk fått kommentarer på at "Du trenger da ikke gå ned i vekt, du er da tynn nok!" Men det er det faktisk jeg som bestemmer og bmi'en min er definitivt så høy at jeg glatt kan gå ned 18 kg (!) og fremdeles være normalvektig, men jeg har ingen planer om akkurat det da. Men 2-3 kg etter det første delmålet er vel realistisk og en grei vekt tenker jeg.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar