På atv'n!

mandag 16. august 2021

To rever?

 Vi har en tid hatt en rev gående rundt her fra tid til annen, han er veldig sky og vi har kalt ham Rufus og jeg trodde det var han jeg la ut bilde av for noen dager siden. Nå er jeg usikker. For da vi holdt på å snekre dør til drivhuset i går dukket det plutselig opp en rev og den finnes ikke sky! Den kom bare et par meter fra meg for å få litt brød og var ikke redd i det hele tatt. Han fikk navnet Mikkel for han er en liten luring tror jeg. Det dukket opp en rev i hagen igjen i dag tidlig, men om det er Rufus eller Mikkel vet jeg egentlig ikke for bildene er tatt gjennom vinduet så jeg vet ikke om denne er sky eller ikke.


Var ute i hagen en tur i kveld og plukket litt bær til matpakken i morgen og der satt han gitt! Var ikke redd i det hele tatt, men svinset litt rundt drivhuset og da jeg sto og plukket bær i kjøkkenhagen og snudde meg var han bare et par meter bak meg! Da jeg gikk inn fulgte han etter meg og jeg er temmelig sikker på at det var mat han var ute etter. Jeg gikk inn og hentet kameraet og et egg, men da jeg kom ut igjen var han borte.

Jeg tror det er noe galt med det venstre øyet hans, muligens også det høyre, for det ser ut som det er en hinne over det, det ser litt tåkete ut. Jeg synes også han er litt i tynneste laget så jeg lurer jo på om han har problemer med å skaffe seg mat? Har sett at han spiser bringebær fra buskene, vet ikke hvor normalt det er?

Men uansett om dette er Rufus eller Mikkel - vakker er han, det er det ingen tvil om!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar