På atv'n!

søndag 29. august 2021

Ukens tall - mål og vekt + en lærepenge

 Ny uke, nye tall! Og et delmål er nådd!

Dagens tall:

Vekt: 57,7 kg (ned 4,7 kg)

Midje: 76 cm (inn 10 cm)

Mage: 89 cm (inn 6 cm)

BMI: 25.0 (normalvektig!)


Jada - der var jeg omsider nede på normalevektig bmi! Ikke at 300 gram fra eller til på det spiller noen rolle, men det er jo litt morsomt lell!

Vi hadde bestemt oss for å feire det med å spise opp resten av sjokoladekaka som har ligget i fryseren siden 17. mai og det ble et stort stykke på hver i går kveld. Stort stykke. 220 gram faktisk.


Spenningen var stor da jeg satte skjeen i kaken og brøt av en bit med kake og deilig, blank og søt glasur. Skuffelsen var desto større da jeg puttet den i munnen. Hvor var den deilige sjokoladesmaken? Det smakte jo bare søtt og emment! Men dere vet hvordan det er - kaka gikk ned den. Hele greia. Man kaster ikke mat liksom. Bortsett fra at dette jo ikke er mat.

Jeg har en medfødt ulikhet i lengden på underarmsbeina som har ført til slitasje i håndrotsknoklene, noe som igjen har gitt meg smerter i hendene i mange år, dette ble oppdaget på mr i sommer. Jeg er lite plaget om sommeren, men kjenner det godt i kaldt og rått vær og ved store væromslag når lavtrykkene kommer. I sommer har jeg vært ganske så bra. I går, ca. en halvtime etter at jeg hadde spist kaka begynte tomlene mine å verke! Skikkelig! Etter en stund verket det i flere av leddene i hendene også, skikkelig ubehagelig.
Da jeg var oppe på toalettet i natt var jeg sulten og hadde antydninger til sure oppstøt - dette er noe som ikke har skjedd den tiden jeg har gått på lavkarbo! Og da jeg våknet i dag var hendene stive og stinne av vann og jeg har ikke sjans til å få av meg ringene som vanligvis nå glir lett av og på fingrene! 
Og vekta? Jo, den er opp 500 gram fra i går.

Nå skal jeg koke meg 3 egg til frokost! Blir ikke mer sjokoladekake nei!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar