På atv'n!

tirsdag 28. september 2021

Joggetur

 Ble en joggetur i kveld, var nydelig høstvær og ganske mildt så det var bare å trekke i treningstøy og komme seg ut! Jeg løper jo verken langt eller fort, men er veldig fornøyd med 4 km på 35 min, så får andre si hva de vil.

Jeg jogger ikke hele veien, men må ta gåpauser mellom, men det spiller ingen rolle og det er stor stas å merke at joggestrekkene blir litt og litt lengre. På det første strekket kjentes kroppen blytung ut, men alt på det neste var det mye lettere og jeg jogget dobbelt så langt som jeg hadde tenkt. La inn en gåpause ved hver pokegym og sannelig var de fleste gule så jeg kunne sette igjen en pokemon også - ellers brukte jeg ikke tid på å pokemone i dag.

Har jo vært litt i overkant opptatt av vekta de siste ukene, står bom fast! Var nede på 56,6 kg (jeg er bare 152 cm høy!) og så spratt den opp til 57-57,3 kg igjen og der står jeg. Har bestemt meg for å glemme vekta litt en stund (veier meg daglig uansett), fortsette å spise som jeg gjør (deilig lavkarbomat!) og trene 2-4 ganger i uka og se hva som skjer da. Blir fremdeles veiing og måling hver lørdag for å passe litt på da.

I dag hadde vi verdens deiligste fiskesuppe igjen, mannen er ikke sånn enorm fiskespiser, men denne bestiller han rett som det er til middag! Det er sabla enkelt:

1-2 gulrøtter + 1-2 pastinakk raspes (har elektrisk rasp)

hakk en løk og 1-2 chilier om du har (jeg fjerner frø og hinner)

den 200-300 g laks i terninger

Varm litt olje i en kjele, surr løk og chili i noen minutter og ha i grønnsakene + 1 boks fløte og 2 ss Creme Fraiche og rør godt. Ha i en terning grønnsaksbuljong (eller fiskebuljong) og la det putre i noen minutter før du har i fisken og la det putre til den er gjennomtrukket. Smak til med salt og pepper. Voila! Denne suppa er vanvittig god! Gleder meg til å ha resten til frokost i morgen!

Ekstra stas er det jo å ha både gulrøtter, pastinakk og chili fra egen avling og jeg flirte godt da jeg dro opp denne lille tassen fra pallekarmer i dag:


Samme oppskrift gir en deilig kyllingsuppe om du bytter ut laksen med kylling og om du liker karri så passer det perfekt i kyllingsuppa!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar