På atv'n!

onsdag 12. mars 2014

Langtur før seinvakta

I vinter har jeg så langt trent styrke onsdag morgen før seinvakta, men nå er det om å gjøre å ta vare på finværsdagene før snøen kommer (blæh!) så i dag ble det på med joggeskoene og ut på tur.

Startet dagen med en lett frokost bestående av en banan i biter, en dl naturell yoghurt, ca. 1/4 granateple og litt vaniljestevia, en frokost som funket veldig godt før en slik tur for min del, men de siste to km begynte jeg å bli sulten så jeg kunne nok hatt i litt müsli eller noe for å få den til å vare litt lenger.

Turen gikk fra Hallset til Granåsen og tilbake til Hallset igjen. Dessverre løp jeg ikke på denne stien, den går bare fra VM-veien (nye Byåsveien) og opp til et boligfelt på Kystadhaugen.


Det var slak motbakke og motvind nesten hele veien til Granåsen så det ble en del gåing den veien. En selfie hører med, meningen var liksom at hoppbakkene skulle synes i bakgrunnen, men jeg tror hodet mitt dekker effektivt over dem gitt.


Så jeg tok et eget bilde av hoppbakkene for sikkerhets skyld.


Da jeg kom hjem måtte jeg ta en æredsrunde i skogen nedenfor blokka for å få et rundt antall kilometer på gps'en. Ikke mye grønt ennå naturlig nok, men ikke mye vinter heller.


Det så ut som det unge treet vokste rett opp av den gamle stammen, men det gjorde ikke det altså, men det ble et morsomt bilde.


Turen endte til slutt på 10 km / 91 min og det er jeg fornøyd med. De første 800 m gikk jeg sammen med jentungen til skolen og ikke mange metrene etterpå møtte jeg min kjære matte- og fysikklærer fra Katta (Trondheim Katedralskole) for hundre år siden, Calle! Alle som har gått på Katta mens han jobbet der vet hvem Calle er. Han ser akkurat likedan ut som da jeg var russ i 1988 og det var trivelig å slå av en liten prat så det gikk nok en femminutt der også. Det var meldt lett regn, men det kom ikke en eneste dråpe på hele turen! En fin start på dagen! 3 skiver Maria Skappel-brød med makrell i tomat smakte godt etter en deilig dusj! Ha en fin dag, du også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar