På atv'n!

onsdag 12. mars 2014

Motivasjon - eller ikke motivasjon?

Forrige uke var motivasjonen på bånn. Det var forbasket deilig å bosette seg i godstolen med tekopp og boka "Komlelandet" av Kjartan Brügger Bjånesøy. En artig bok om raspeballens / komlas / klubbens opprinnelse og utbredelse forøvrig. Anbefales!

 
Men jeg vet jo godt at jo lenger det går mellom hver treningsøkt, jo verre blir det å starte på igjen! Slet meg gjennom en - 1! - styrkeøkt, en løpetur, sykla til jobb en dag og var ute og geocachet med ungene en dag... På mandag denne uka fant jeg ut at dette går ikke - så jeg tenkte at litt forandring fryder sikkert! Lempet treningsmatte og vekter inn på soverommet, knabbet guttungens cd-spiller (som viste seg ikke å virke) og trente der - i fred og ro! Med klokkeradioen på full spiker (ikke helt det samme å trene til Icarly eller Big Time Rush...) og ingen fnisende unger, kom energien snikende tilbake jo svettere jeg ble.
 
Og i dag ble det en lang tur med joggesko på - jeg ble til og med observert av eks med frue og det ble behørig kommentert i flere mailer da jeg kom på jobb! Har lagt treningsplan for i morgen og fredag, helgen er jeg litt usikker på siden værmeldinga ikke akkurat viser seg fra sin beste side:


 
Svarte skyer og svarte skyer og svarte skyer og vind og vind og vind...
 
Men jeg har da både vekter, matte og trimsykkel så det er ingen unnskyldning at værgudene ikke spiller på lag denne helga! Trening blir det, åkke som!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar