På atv'n!

lørdag 1. mars 2014

Litt geocaching igjen!

I dag ble det en ny geocache på oss! Har visst om den lenge, men ikke giddet gå opp for å ta den. Den ligger hele 1,6 km hjemmefra... Hadde dette vært en vanlig vinter hadde det ikke vært mulig å komme seg opp, men jeg tok sjansen på å prøve i dag, det finnes jo knapt nok snø her.

Veien var tidvis litt isete:


Men stort sett bar og fin, mjuk skogsvei er godt å gå på, jeg jogget noen små strekk også, men det er seriøst bratt her så det er blytungt!


Vel oppe var det smal sak å finne cachen Utsikten, det lyste lang vei hvor den lå. Den lå skjult bak en stein og det var ikke vanskelig å se at den steinen ikke hørte helt hjemme der.

Utsikten fra Utsikten.


Turen ble ikke lenger enn 3,2 km, men jeg brukte 55 min! Det er jo rett opp, brukte jo et fem-sju-minutt på cachen (gps'en mobilen er så treeeeg på å finne meg) og så gikk jeg ned igjen. Vel hjemme funderte jeg på å ta en annen cache også så jeg skiftet ikke til tørt tøy, det var ikke lurt for jeg ble selvfølgelig iskald og det tok lang tid før jeg omsider fant varmen under et teppe i godstolen.

Men nå må jeg stikke - middagen venter, saltkjøtt og rotmos!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar