På atv'n!

torsdag 25. september 2014

Årets tomatavling!

De rakk selvfølgelig ikke å bli modne i år heller, men nå tror jeg ikke det er noen vits i å la dem stå ute lenger, det er jo nesten frost om nettene. Så i ettermiddag ble alle tomatene forsiktig plukket inn og lagt i en kurv på kjøkkenbenken til modning.


Jeg trodde ikke det var så mange så overraskelsen var stor da jeg begynte å saumfare plantene som sto i drivskapet - det var mengder med tomater på dem! Det var jeg slett ikke klar over, hadde jeg visst det skulle jeg tynnet ut, i alle fall kuttet av en del blader slik at det hadde kommet lys og luft til, for nå hadde det begynt å mugne inni alt bladverket. De aller fleste tomatene på bildet kommer fra 3 små busktomat-planter! Bare 10-12 av dem kommer fra de tre plantene som sto i det lille verandadrivhuset.

Har også høstet inn 4 buketter oregano og en bukett timian, må bare kjøpe et par basilikumplanter og henge til tørk også så blir det egenprodusert pizzakrydder til jul!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar