På atv'n!

torsdag 11. september 2014

Joggetur i dag og.

Skjønte ingenting da radioen slo seg på kl. 5:55 i dag tidlig. Var helt borte og hadde et par minutters samtale med meg selv for å finne ut hvor jeg var, om ungene var der, hvilken dag det er, om jeg skulle på jobb og hvor jeg skulle etter jobb. Da alt det var klarlagt måtte jeg på do og det var bare å komme seg ut av sengen.

6:20 satt jeg i bilen og 7:05 parkerte jeg på jobben. 7:20 var jeg på vei opp i marka. Ettersom jeg ofte "tracker" meg selv når jeg er på tur både for å se hvor langt og lenge jeg har gått/jogget, men også for å se hvor jeg har jogget hadde jeg sett at jeg kunne lage en liten runde ut av den strekningen jeg har jogget noen ganger. Det er stier på kryss og tvers over hele Estenstadmarka og jeg finnes ikke kjent der, men på kartet på mobilen (rmaps), Statkart Topo2, så er mange (alle?) stier og skogsveier tegnet inn! Utrolig praktisk.

Her står jeg på toppen av en bakke og ser nedover, veien fortsetter rett bortover og ut av bildet, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om det ser ut som den går oppover eller nedover ut av bildet. Sannheten er at bakken går bratt ned og så rett bortover.


På høyre side ligger det en myr som heter Fuglmyra og det er nydelig å jogge på denne veien! Etter et lite stykker kommer man til dette veikrysset og her runder jeg bare, kommer fra høyre på bildet og jogger ut til venstre.


(Strinda historielag tilgir meg forhåpentligvis for at jeg lånte bildet uten å spørre...)

Runden er ikke så lang, drøye halvannen kilometer kanskje, men det er ca. 1,4 km fra jobben og opp til gapahuken der jeg begynner å jogge (og der er det en laaaaang og bratt bakke!) så med to runder viste trackingen på mobilen i dag 66 min / 6,5 km (tok et par ekstra drag over en nydelig, myk gress-bakke for å tippe 6 km). Veldig fornøyd! Formen var topp, beina fine og kroppen lett så turen var en drøm fra ende til annen - en flott start på dagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar