På atv'n!

søndag 7. september 2014

Joggetur!

Var egentlig litt trøtt og hadde mest lyst til å slå ut fotskammelen på godstolen, lene meg tilbake og ta en dupp - men siden klokka var bare 11:45 var det drygt tidlig å begynne med denslags. Så jeg tok meg i nakken, skiftet til treningstøy, snørte på meg mine råååsa joggesko og kom meg ut.

Hadde sett ut meg en rute, men hadde ikke kommet så veldig langt før jeg bestemte meg for å ta en avstikker - "Da kommer jeg kanskje opp i en mil også!" tenkte jeg. Smart. Eller ikke.

Gammelosen - her er det ofte et yrende badeliv om sommeren, nå var det heller stille.


Fyrtårnet "Rorbua" i småbåthavna Terna. Her ble jeg utsatt for et aldri så lite avhør av en av seniorene på benken:
- Hei!
- Ja, hei..
- Du er ikke orkdaling du?
- Nei, jeg er fra byen, fra Trondheim jeg.
- Åja, men du må skrive navnet ditt i boka!
- Ja, det skal jeg selvfølgelig gjøre!

Jeg gjetter på at det var noen som var inne i Rorbua etterpå og sjekket i turboka hvem jeg var. :o)


Småbåthavna:


Moloen ut til Rorbua:


Tilbake ved Gammelosen der jeg jogget (og gikk) rundt Vannspeilet:


Det er ordentlig fint rundt der altså! Et flott område å gå (eller jogge) tur i, bade om sommeren eller ta en liten piknik på en av de mange benkene - kjempeflott jobbet av Orkanger Vel!

Jeg var temmelig mør i beina da jeg kom hjem til tross for et ikke overdrevent tempo, men det ble da 10,3 km på 1:35 og jeg er fornøyd.

Og nå kan jeg ta en dupp med god samvittighet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar