På atv'n!

søndag 21. september 2014

Ny yrkesretning? Og flere rare gulrøtter!

Om jeg av en eller annen grunn skulle være nødt til å skifte yrke er det herved bekreftet at jeg egner meg ypperlig som:


Dasstømmer!

Jadda. Det var på tide å tømme dassen på hytta og siden Lille Gubben holdt seg på behørig avstand og erklærte at "Æ spyr om å kjæm nå nærmar!" så måtte jeg klare meg helt på egenhånd. Det gikk da også helt greit og jeg brukte ca. 45 min på å spa opp i bøtta, bære bort i et myrhøl og tømme. Ble 12-15 bøtter kanskje. Men nå er tanken tom og jobben trenger ikke å gjøres igjen på flere år.

Da vi kom hjem var det på tide å ta opp litt gulrot fra bedet ute og jeg tok opp en pen liten bunke + noen få poteter:


Mens jeg sto der og dro opp den ene fine, oransje gulrota etter den andre sto jeg plutselig med denne i hånda:


Et hvitt eksemplar! I all verden!? Enten har et frø av en annen sort lurt seg med i frøposen til de oransje, eller så har det skjedd en mutasjon i akkurat dette frøet mens det har ligget i jorda her hos meg. Den smakte godt, hadde kanskje et hint av jord som de oransje ikke har, men litt artig var det jo lell.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar