På atv'n!

onsdag 12. februar 2014

Løpe hit og løpe dit...

I dag har jeg vært på kurs og siden det er 6 km hjemmefra så fant jeg ut at jeg skulle gå. Forkjølelsen er på retur og formen var stigende så jeg trakk i løpetøy i morrest, pakket en liten sekk med skiftetøy og drikke og la i vei. Ned Bøckmannsveien og bort til Sykehusbrua (hva heter den brua egentlig?).

Utsikt fra Sykehusbrua:


Den obligatoriske selfien må med selvfølgelig!


Etterhvert kom jeg til Nidelvens bredd og skuet over til Nidarosdomen:


Jogget bortover Elvepromenaden, det er mye finere enn å jogge gjennom Midtbyen!


På vei over Bakklandet måtte jeg pusse nesa, og til deg som er nabo med "Tanta til Beate" - unnskyld for at jeg brukte søppeldunken din til å putte papirlommetørkleet i, den sto så lagelig til og så ut som den var satt ut til tømming. Det var dårlig med offentlige søppelkasser der skjønner du.

Over Gamle Bybro med Lykkens Portal, den er for tiden stengt for biltrafikk grunnet at bjelkene under brua holder på å gå helt istykker, men det er trygt å gå eller sykle over den da.


Bryggerekka ut mot fjorden. Hadde jeg kunnet photoshop skulle jeg fjernet kranene i det fjerne. Men det kan jeg ikke.


 På vei hjem igjen, jeg valgte nemlig å gå og jogge hjem igjen også. Her nærmer jeg meg Elgesæter bru og sangen til Four Jets randt meg i hu:

"På Elgesæter bru
der fainn æ og du
det vi lett ætt i maaange år
Vi skuill flyt på drømmen
utover elvestrømmen
itj drokne som flaaaskeskår...
Vi har det - vi ska klar det!"


Ved St. Olavs har de svært luftige garderobeforhold... Eller er det en kunstinnstallasjon? Hadde ikke forbauset meg, men jeg tror faktisk ikke det er det.


Sykkelrutene her i byen er godt merket! Og bra er det, synes jeg. Skiltene er lett synlige og lett gjenkjennbare og det er ganske mange av dem.


På vei opp Bøckmannsveien mens jeg lekte meg med litt fartslek (løp mellom to punkter og gikk så et stykke - kjempegøy og det gikk som en lek opp bakkene!), hørte jeg en pussig lyd bak meg og jeg skvatt litt da denne karen som syklende forbi meg! Måtte hive opp kameraet og ta et bilde - håper mannen ikke har noe i mot det! Hadde vært artig å prøve en sånn doning, det gikk ikke kjempefort oppover, men han syklet raskere enn gangfart i alle fall.


Nesten hjemme knipset jeg dette bildet av ettermiddagssola en dag midt i februar.


Dette ble en meget aktiv dag og jeg var veldig usikker på om jeg skulle ta beina fatt siden jeg fremdeles er litt forkjølet, men forkjølelsen er på heftig retur så jeg tok sjansen. Det har jeg ikke angret på! Det var fantastisk deilig å røre på seg igjen! Jeg har vært nesten euforisk i hele dag - så herlig var det!

Det ble tilsammen ca. 12,5 km / 120 min og det er jeg veldig fornøyd med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar