På atv'n!

onsdag 19. februar 2014

Styrketrening og hjemmelaget fruktyoghurt

Endelig ble det en ordentlig styrkeøkt igjen! 45 min så svetten drev av meg! Men jeg kjente at jeg måtte ha tatt i bra da jeg trente styrke på hytta også for jeg var temmelig stiv og støl - spesielt i rumpa og lårene!
 

Etter styrkeøkta (og dusj, frokost og sånt) så laget jeg min egen fruktyoghurt, eller bæryoghurt ble det da. Det er jo så mye sukker og tilsetningstingogtang i de man kjøper på butikken, og er de uten sukker så er de jo tilsatt alskens ekle søktningsstoffer. Skyr liker ikke magen min, selv naturell skyr gir meg vondt i magen.
 
Jeg laget altså ikke yoghurten selv, der går grensa, men ett beger yoghurt naturell tømmes i en bolle:


Bringebær, mengde etter ønske (jeg brukte ca. 190 gram) has i:


Deretter hadde jeg opp i ca. 80 gram solbær:

 
Alt røres godt sammen, steviadråper med vaniljesmak has i til man synes den er passe søt - og vips! har man sin egne, sunne, naturlige bæryoghurt!

 
Og selv om jeg skal innrømme at jeg kunne anrettet den lekrere enn dette, så er den goood! Mye bedre enn det man kjøper i butikken! Man kan jo også lage müsli selv og tilsette, det har ikke jeg gjort i dag, så det blir ferdigkjøpt müsli da, men kanskje neste gang...?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar