På atv'n!

lørdag 1. februar 2014

Trening i januar + februars første løpetur

I januar ble treningsmengden tilsammen som følger:

Gange/jogg - 227 min / 22,6 km
Skøyter - 285 min / 28 km
Styrketrening - 500 min
Sykkel - 98 min / 38,5 km

Sammenlagt - 1110 min / 89,1 km

Stort sett veldig fornøyd, men det gnager litt at jeg ikke tippet 100 km, skulle syklet litt mer ser jeg.Vi får se hva februar bringer, den har jo 3 dager mindre også! Lille Gubben har hjulpet meg å lage et diagram i excel hvor jeg skriver inn hvor lenge jeg har trent og evt. hvor langt jeg har løpt/syklet/gått og så regner det ut uke for uke og måneden tilsammen. I dag har vi også lagt inn en graf for vekten som heldigvis peker pent i riktig retning i løpet av januar. Jeg regner jo med at selve fett-vekttapet er større og at jeg har klart å bygge litt muskler i løpet av denne perioden da.

I dag er det altså 1. februar og vi brukte formiddagen til å kjøre snøscooteren opp til vinterparkeringa til hytta. Vi fryktet at det skulle være lite snø, ryktene sa at det nesten ikke var mulig å kjøre innover med scooter og vi begynte å se mørkt på vinterferien, det er nemlig ikke meldt nedbør de neste to ukene heller! Men heldigvis var det mer snø enn fryktet så nå ser vi lyst på vinterferien allikevel.


Da vi kom hjem spiste vi middag, rester fra i går, etterpå gikk det ned noen småsjokolader og sannelig sovnet jeg i godstolen! Tror jeg sov en liten time... Da jeg våknet tenkte jeg at dette går jo ikke an! Kan jo ikke starte februar med å ligge i godstolen når været ikke var så ille og føret var flott! Så jeg skiftet til løpetøy og joggesko og stakk ut.

Nok en lekker selfie. Not. Denne gangen før joggeturen.


Etter 600 meter fikk jeg en overraskelse i det jeg rundet svingen. Is.


Og hva løp vel jeg i? Nettopp. Joggesko. Uten pigg. Uten brodder. Men snudde jeg av den grunn? Neida. Det var is bare enkelte stykker og der det var mer is var det enten bart i veikanten eller godt gruset, bilene har jo skuflet grusen ut på siden av veien og det passet meg utmerket.


Det har vært så kaldt og tørt at sjøen, Orkdalsfjorden, har fått litt is på seg! Orkanger by night.


Da jeg kom hjem stakk jeg nesa inn - "Kjæresten, kan du komme og ta et bilde av meg?" Og det kunne han. Her ser dere hvor viktig det er med refleks når man er ute i mørket! Da jeg løp ut var det dagslys ennå, innen jeg kom hjem var det nesten stappmørkt og reflekser var absolutt nødvendig. Bildet er tatt uten blitz til og med!


Dessverre ser det ut til at telefonen min slutter å tracke meg om den har mindre enn 20% batteri, men etter en liten diskusjon med Lille Gubben ble vi enige om at jeg har brukt ca. 75 min og jeg vet at jeg løp og gikk ca. 8 km. Veldig fornøyd! Og jeg tror jeg kan si at i dag jogget jeg godt over halvparten, kanskje rundt 5 km? Formstigningen i løpet av januar er upåklagelig, men jeg har jobbet for det også da! *klapper meg selv på skuldra*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar