På atv'n!

onsdag 7. juli 2021

Dagens mat + nok et besøk

 Jeg er et vanedyr av dimensjoner så det er grenser for hvor mange ganger det er interessant å se bilde av frokosten min, den består av to kokte egg med kaviar og litt smør og en liten skål gresk yoghurt med bringebær og hjemmelaget granola. Sunt og godt og holder meg mett i timesvis.

Middagen i dag ble nok et forsøk på lavkarbpizza. Jeg valgte å prøve denne fra Fett & Forstand og var veldig spent på hvordan bunnen ville bli! Den virket litt snodig da jeg rørte den sammen, mulig jeg burde ha smeltet osten enda mer. Den ble fryktelig tynn på bakepapiret og jeg tenkte at dette her blir jo bare tull, men satte den nå i ovnen til forsteking allikevel. Og sannelig ble det deig av det!

Slengte på det pizzafyllet vi pleier å ha og stekte den i 20 min til. Den ble faktisk ganske så god! Så god at jeg glemte å ta bilde i forkant, men husket det da vi hadde spist en del, så det ble bilde av en halvspist pizza...



Tidligere i dag holdt vi på ute, klippet gresset i kjøkkenhagen før regnet kom og satt en stund på trappa for der var det skygge. Mannen satt og skravlet i telefonen og jeg satt og sullet på fb og plutselig kom Elgfrid ruslende forbi! Midt inne på gårdsplassen, helt uanfektet og med en kongelig ro over seg. Hun så ikke på oss en gang, bare spankulerte rolig forbi og forsvant inn i skogen. Vi satt der som to måpende duster!


Hun er vakker da! En nydelig liten frøken, vi antar hun ble født i fjor og er jaget bort av sin mor da hun fikk ny kalv nå i vår. Så hun er nok litt forvirret og ensom, stakkar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar