På atv'n!

torsdag 22. juli 2021

Dagens lunsj

 Nå ser de fleste lunsjene slik ut for tiden, men jeg tenkte jeg skulle dele et bilde av den allikevel.

Ett kokt egg med kaviar og smør, 4 småtomater, en agurk (fra planten på stua ja!) + gresk yoghurt med stevia, selvplukkede blåbær fra gudernevetnår (flere år siden, holder seg topp i fryseren!) og hjemmelaget granola.

Spennende? Nah, ikke så veldig. Godt? Definitivt! Kjempegodt faktisk! Det ser ikke så mye ut, men jeg blir god og mett helt til middags 4,5 time senere.

Koker 5 egg søndag kveld, avkjøler i kaldt vann og legger i en lukket boks som settes i kjøleskapet. Forbereder neste dags lunsj om kvelden (eller når jeg rydder etter middagen) og da tar jeg ett egg og legger det i matboksen, det jeg måtte ha av smågrønnsaker også. Deretter frosne blåbær (eller bringebær) i en liten boks, granola i en annen og gresk yoghurt med stevia i en tredje (vanligvis blander jeg bær og yoghurt med en gang altså). Så alt står klart i kjøleskapet til neste morgen. For å være sikker på at jeg husker det har jeg hengt en liten pose over veska mi som jeg putter alt oppi når jeg går...

Har kjøpt meg ny matboks, en Monbento Tresor, det sto på nettsidene til Sprell at den var ment for barnehagebarn, skolebarn og for voksne. Jeg er litt usikker på om jeg er enig i det for jeg synes den var liten. Dette er nok egentlig en boks ment for to små brødskiver, noen fruktbiter og kanskje noen nøtter eller noe slikt. Men den er tung! Veldig tung for en tass i barnehagen synes jeg da.


Den ser grå ut på bildet, men er mer lilla altså.


Inni er det to rom med en vannrett skilleplate, i det øverste rommet er det plass til to medfølgende små bokser. Her har jeg blåbær i den ene og granola i den andre.

Det er egentlig ikke plass til et helt egg i bunnen uten at skallet knekker bittelitt, men jeg har nå trødd det nedi allikeve. I tillegg har jeg tomatene og agurken der. Hadde håpet å få en plastboks med yoghurt oppi også, men det gikk altså ikke så den har jeg ved siden av. Det mest praktiske hadde jo vært å få samlet alt i en boks. Så derfor har jeg bestilt en ny, en annen type som jeg har god tro på...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar