På atv'n!

lørdag 31. juli 2021

Ukens tall - mål og vekt

 De siste to ukene har jeg gått opp og ned og opp og ned de samme 200 grammene det er jo unektelig litt frustrerende. Jeg vet jo at man kommer til platåer og alt det der, men allikevel. Man skal heller ikke telle kalorier på lavkabo sies det, men jeg er jo ikke i ketose og er heller ikke så høy (152 cm) så jeg kan nok ikke stappe i meg ubegrenset av lavkarbomat heller. Dessverre. Matvrak.

De siste par dagene har jeg tatt noen små grep og det kan se ut som det har gitt litt uttelling faktisk. Har kuttet ut fløten i fett-teen om morgenen, så nå består den kun av te, en smørklatt og en ss mct-olje. Mellommåltidet kl. 9:30 har jeg på sett og vis kuttet ut, eller rettere sagt byttet ut med det ene lunsjegget. Slik at jeg spiser ett egg kl. 9:30 og lunsj ca. 12 og den består da av 1 kokt egg m/smør og kaviar, diverse smågrønt (f.eks. småtomater, paprikabiter, snackagurk eller sukkererter) og en liten skål med gresk yoghurt, noen steviadråper, litt bringebær eller blåbær og litt hjemmelaget granola. Yoghurt-porsjonen har også blitt litt mindre ettersom den nye matboksen (ikke Monbentoen, men den jeg har kjøpt etterpå) heller ikke har plass til den store boksen jeg brukte til yoghurt, men det går helt fint! Middagen er som før og jeg prøver å spise litt mindre om jeg må ha noe til kvelds.

Dagens tall: vekt: 58,5 kg (ned 3,9 kg)

Midje: 79 cm (inn 7 cm)

Mage: 93 cm (inn 2 cm, begynte å måle her først for 2 uker siden)

BMI: 25.3 (overvekt)

Joda, jeg er fornøyd, formen er god, jeg har bra med energi, spiser god mat, er mett stort sett hele tiden og har til og med så smått begynt å jogge igjen! 

Det første vektmålet er å komme ned på normalvektig BMI og det er ikke langt igjen dit, ca. 800 g. Så får vi se etter det hvordan det går.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar