På atv'n!

tirsdag 20. juli 2021

Kalkulert sprekk

 Vi tok Hurtigruten MS Kong Harald Trondheim - Bergen - Trondheim fra 11-14. juli og hadde en natt på hotell i forkant så det ble en kalkulert smell der. Ikke at vi absolutt måtte ha karbomat, men det blir litt pes når de ikke har noe særlig til erstatning for poteter / chips ved middagene eller når man ikke får forsyne seg selv ved frokostbuffeten, men må peke på det man vil ha.

Men etter at vi kom hjem har det vært full stopp med høykarbo for min del, mannen spiste både rundstykker og kaker i en bursdag vi har vært i, men jeg klarte meg med et par kopper te, hadde ikke lyst på kake merkelig nok. Jeg har alltid vært den som har vært først, mest og lengst på kakebordet, men heldigvis ble det ikke lagt særlig merke til at jeg ikke forsynte meg.

Vi har hatt noen deilige middager siden vi kom hjem da:


Elgsteik med chilibearnaise (kjøpt ferdig, veldig god!), fløtegratinert sellerirot (ny megafavoritt!) og litt søtpotetchips, vi spiser ikke keto så vi spiser noe rotgrønnsaker.


Rester av elgsteika med bearnaise (kjøpte to typer for å teste, den med chili var best!) og blomkål- og brokkolimos med smør og fløte. Nam!


I dag ble det kyllingsalat etter mannens ønske. Stekte kyllingen i smør og tømte oppi en eske fetaost med pesto. Mens dette surret i panna la jeg følgende på fatene: salat fra hagen, agurk fra planten på stua (det er kult!), småtomater, paprika, avokado og hvitos-terninger, etterpå tømte jeg på kylling og fetaosten og passet på å få med alt det deilige fettet fra oljen og smøret! Nam igjen! Litt dressing hadde vi også på.

Jeg elsker dette kostholdet! Rett og slett.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar