På atv'n!

lørdag 23. august 2014

Grønnsaker fra egen avling

Nå er det på tide å begynne å høste av det man sådde og plantet i vår - og det der like moro hvert år! Under en opprydding i gangen i vår fant jeg 3 poser med 2-3 gamle poteter i hver. Potetene hadde ligget så lenge at de begynte å få groer og i stedet for å kaste dem, så stappet jeg dem i jorda en i pallekarm. I to pallekarmer ved siden av sådde jeg gulrotfrø og sannelig kom det ikke søte småplanter i alle de tre pallekarmene. Jeg har puslet med dem i sommer, passet på at de ikke ble for tørre og hyppet potetene.

I dag står fiskekaker på menyen og selvfølgelig måtte jeg ut i hagen og sjekke om det var noe der vi kunne spise. Her er dagens fangst:

Noen av potetene er ganske store, mens andre er bittesmå og søte.


Det er tydelig at det er minst to potetsorter her!


Gulrøttene mine er gode venner!


Utrolig artig! Jeg synes det er kjempegøy å kunne høste sånt av egen avling, ikke krever det særlig med jobbing gjennom sommeren heller, bare litt kos og å passe på at de ikke tørker ut. Neste år tror jeg at jeg skal prøve meg på rødbeter også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar