På atv'n!

onsdag 9. mars 2016

Enda flere fugler

I dag har det vært fantastisk vær her med sol fra skyfri himmel og ikke noe vind - helt vidunderlig! Jeg gikk en lang tur i formiddag og møtte flere kule fugler.

Kråka kom flyvende mot meg, men fløy ganske sakte så jeg rakk å knipse den i flukten og etter litt beskjæring er jeg utrolig fornøyd med dette bildet:


En nydelig skjære traff jeg også:


Mot slutten av turen gikk jeg forbi en hage med en stor furu og i øyekroken syntes jeg at jeg så noe som rørte seg oppe i treet. Stoppet opp og sto litt og så nøyere etter, jo det var en fugl som spratt rundt. Jeg knipset en del bilder i håp om å kunne identifisere den da jeg kom hjem. Jeg hadde en liten mistanke om hva det var, men torte ikke tenke tanken helt ut engang! Da jeg kom hjem, lastet bildene over på pc'n og tok en nærmere titt så jeg at jeg hadde rett - denne er ikke til å ta feil av! Min aller første fuglekonge!


Riktignok bakfra, men fuglekonge er fuglekonge. Forhåpentligvis får jeg sjansen til et bedre bilde en annen gang.

Jeg så også kjøttmeis, blåmeis og gråspurv og en haug med både kråker og skjærer - og da jeg kom hjem var det en kjøttmeis på fuglemateren og på bakken under tasset denne karen rundt:


En svartttrost hann! Våren er nok rett rundt hjørnet!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar