På atv'n!

mandag 4. april 2016

Første sykkelturen i år!

I går kveld var jeg nede i kjelleren en tur og fylte litt mer luft i sykkeldekkene mine, men jeg tror jeg bør få sykkelreparatøren her på bygget på jobben til å fylle litt mer. Men jeg hoppet i sykkelbukse og trødde sykkelhjelmen på hodet (fluesopp-hjelmen!) og tråkket i vei i morrest gitt!

Endomondo fulgte meg selvfølgelig hele veien og jeg må bare innrømme at jeg ble litt oppgitt da jeg så på kartet og veien jeg hadde syklet da jeg kom på jobb. Fra der jeg bor og ned til Sluppen bro er det 5 km å sykle. Om jeg kunne dratt rett ned gjennom skogen hadde det vært 500 meter... Det hadde selvfølgelig vært heslig bratt på vei oppover, jeg gidder jo ikke engang gå via Gammellina og forbi jernbanen på vei opp for det er for bratt. Og litt trim har jo aldri skadet. *trøster seg selv*

Følte meg faktisk i toppform da jeg kom på jobben etter 10,4 km / 51 min. Husket ikke at det var så langt, mente det var 1 km kortere, men når jeg tenker etter så var det en annen rute. Men 51 min var ikke akkurat lynraskt... Nåja, årets første sykkeltur osv.

Har jo slengt meg på bølgen med å være i aktivitet - altså gå, jogge eller sykle - minst 10 mil i løpet av april og er alt godt i gang. Pr. nå har jeg syklet og gått 19,6 km, så jeg har bare 80,4 km igjen og det er bare 4. april ennå! Og det blir jo n drøy mil til på vei hjem i dag så dette tegner bra - for en gangs skyld! Som regel ramler jeg av lasset på slike utfordringer, men denne skal jeg klare med glans!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar