På atv'n!

torsdag 8. august 2019

Sausnebb!

Var hos min søster i dag og beundret skryteskapet hennes med masse gammelt porselen og oppdaget bl.a. en liten sausmugge i Solsikk og utbrøt:"Har du sausnebbet også du!" Hun kvitterte med å hente enda et sausnebb i Solsikk fra kjøkkenet, men det så annerledes ut, det har jeg sett på nettet flere ganger. Plutselig sa hun:"Du kan få dette for jeg har jo ikke bruk for to, men det er et lite skår i det." Så da ble jeg den lykkelige eier av et sausnebb i Solsikk også!

Det bærer riktignok noe preg av tidens tann, men jeg synes det er vakkert og verdt å ta vare på uansett.


Stempelet viser at også dette er laget mellom 1920-1952 og jeg antar det lille hullet har noe å gjøre med festet mellom skål og sausnebb.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar