På atv'n!

fredag 13. september 2019

Stavgang

Jeg kjøpte jo gåstaver til oss begge to for et par år siden. Lille Gubben har brukt sine veeeeeldig lite og mine er ikke utslitte de heller, men jeg har brukt dem litt mer enn ham da. Skal ikke så mye til, for å si det sånn! 

Jeg følte litt på at jeg ikke klarte å knekke koden på hvordan man skal bruke dem, hadde jo stilt dem inn på anbefalt høyde og alt! I sommer skrudde jeg ned høyden på dem så de ble så lave som mulig og da gikk lyset opp for meg! Jeg tok et par turer på egen hånd, men så begynte Lille Gubben å snakke om at vi kunne begynne å gå over marka, heretter kalt Helvetesrunden og bruke stavene. God ide! Helvetesrunden er ca. 5,5 km lang og etter 500 m på flata er det nesten 2,5 km bratt stigning! Og da mener jeg BRATT! Deretter tilsvarende ned igjen.

Jeg har også kjøpt meg treningsklokke, Garmin vivomove hr - den er rett og slett lekker!


Reima er av silikon og blir veldig klam så den har jeg byttet ut med en lysegrå i skinn. Den viser skritt, antall etasjer jeg har gått, puls, kalorier forbrent, ukentlige minutter med intensiv aktivitet og grader ute! Og sikkert mere til.

Så nå har vi altså begynt å gå Helvetesrunden 2-3 ganger i uka - med staver! Man får da brukt overkroppen mye mer enn om man går uten, tempoet blir høyere helt av seg selv og det er faktisk ganske morsomt! Jeg har en mistanke om at Lille Gubben føler seg litt teit for de første gangene bar han bare stavene i den ene hånda til vi kom litt unna hovedveien... *hehe* Jeg er så gammel at jeg driter i om det ser teit ut - det er god mosjon og Ingrid Kristiansen driver også med det! Så da så!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar