På atv'n!

søndag 13. mars 2022

Endelig hyttehelg! Og joggetur...

 Endelig ble det hyttetur igjen! Takket være snille kollega Kjell kunne jeg avspasere fra litt over kl. 12 på fredag så vi kom oss avgårde i rett tid. I sol og nydelig vær!


Det var mye snø så det ble ikke sittet noe på verandaen denne helga for å si det sånn...


For andre gang lå det en liten, død mus i vasken! Dvergspissmus, poseklemmen den ligger ved siden av er 6 cm lang så det var ikke store krabaten. Det så ut som den hadde spist noen døde kongeroer / vevkjærringer før den hadde trukket sitt siste sukk, lå noen edderkopp-bein i vasken...


Det blåste friskt på fredag og det blåste ikke mindre friskt på lørdag! Allikevel kledde vi nå på oss og fant frem skiene og labbet i vei. Følte meg som en sydpolfarer i heftig motvind der en stund og lurte på om vi skulle snu... "Nei, vi går nå til Grutsætra når vi først har kommet så langt!" lød det bak meg så da var det bare å labbe videre. Litt lengre inn i dalen løyet det litt og da var det jo riktig fint!




Det blåste såpass selv om det hadde løyet litt at vi ikke brød oss om å sette oss ned og spise sjokoladen vår - på den annen side var benken ganske nedsnødd og fra taket dryppet det ned på det som stakk frem fra så det var lite aktuelt uansett, men vi fikk skrevet oss inn i turboka som ligger der da!

Resten av lørdagen tilbrakte vi inne og fyrte godt i ovnen, småskravlet litt, spiste middag, leste og strikket og hørte på radio. Kos!

Vi dro hjem i rett tid i dag, vi kjører snøscooter og må kjøre før kl. 10 eller etter kl. 15 og var fremme på parkeringsplassen litt før 10.

Da vi kom hjem slappet vi av en stund, så gårsdagens episoder av Kompani Lauritzen og så skiftet jeg til løpetøy og stakk ut. Var spent på om forrige turs opptur var bare et blaff eller om jeg faktisk har hatt et gjennombrudd?  Vel, det er ingen tvil om at det har vært et realt gjennombrudd - jeg jogget 3,5 km i strekk og beina var lette og fine hele veien! Hurra! Jeg var forøvrig veldig spent på det da vi skulle ut på ski også, det er noen slitsomme motbakker på vei tilbake til hytta, men de gikk som en lek! 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar