På atv'n!

lørdag 7. mai 2022

6 uker igjen!

 Ja, da er det 6 uker igjen til jeg skal stille i mitt livs aller første ordentlige løp. Jeg både gleder meg og gruer meg! Foreløpig er det bare jeg som er påmeldt i min klasse, men jeg håper jo det kommer noen til! I det minste min kollega som fikk meg til å melde meg på... Når jeg ser på resultatlista fra i fjor ser jeg at jeg kommer til å komme inn aller sist. Jaja, jeg har nå tenkt å starte uansett så får det bli som det blir! *haha*

Men formen er bedre enn den var og i går jogget jeg litt lengre enn det blir på løpsdagen. Jeg er påmeldt på 5 km (kvinner, eldre veteran 50+...) og tenkte at det sikkert er lurt om jeg har noen få løp som er litt lengre i beina, når løpsdagen kommer. Jeg løp jo 7,5 km den 20/3, etter det har det vært max. 5 km så i går tok jeg en litt lengre tur. Det ble 6,3 km og er godt fornøyd med det. Ble ingen rekordtid, men adskillig raskere enn samme distanse for halvannen måned siden og det er jo veldig bra! Da brukte jeg 47:40 på 6 km, i går brukte jeg 45:27, altså 2:13 raskere. For meg er det veldig bra!

Bilde fra gårsdagens løpetur:


I dag har jeg trent litt tøy og bøy med øvelser for rygg og bein, både med tanke på å styrke denne skeive og vonde ryggen og på å styrke beina for løping. Så får vi se da - hvordan det går den 18. juni!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar