På atv'n!

søndag 12. juni 2022

Orden i drivhuset og litt kos på syrommet

 I går fikk jeg omsider tak i espalier til agurkplantene og mannen hjalp meg å skru dem opp i drivhuset, disse kan jo bare stå hele året. Foreløpig er det bare en som er så stor at den har begynt å klatre skikkelig, men det varer forhåpentligvis ikke lenge før resten følger etter!


Den største klatrer i det espalieret jeg hadde fra før og jeg fikk et lite problem da alle agurkplantene trengte nye, større potter... For agurk er ikke de letteste å potte om, i fjor drepte jeg 3 av 4 planter ved ompotting, men de var en del større enn i år da.

Heldigvis gikk det bra - også med den største som måtte ompottes på stedet mens den hang i espalieret sitt! Babyagurkene, Iznik, trives godt, men slangeagurken er dramaqueen som vanlig... 

Før ompotting:
Frisk og fin!


Etter ompotting:
Nei, nå må jeg bare dø jeg altså...


Jaja, vil nå vise seg om den bestemmer seg for å overleve eller om den tar kvelden. Om jeg har 5 planter med babyagurker så blir det vel nok allikevel!

Men selv i hagesesongen ble det tid til en liten kosestund på syrommet i går kveld og årets ferie-t-skjorte så dagens lys! Har nesten blitt en tradisjon at jeg syr minst en ny t-skjorte til meg selv til ferien og i år ble den solgul!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar