På atv'n!

mandag 22. august 2022

En medalje til!

 I dag kom den andre medaljen min, jeg hadde egentlig forventet at den skulle kommet før Angkor Wat, men den har vel hatt en pause på veien.

Her er i alle fall medaljen for den første challengen jeg deltok i, nemlig Ring of Kerry.



To til er faktisk på vei, men da varer det nok en stund til det kommer flere for de to challengene jeg holder på med vil ta litt tid.

Den ene gjør jeg nemlig med rockering! The English Channel  på 33 km og den gjøres utelukkende med rockering. 10 min rocking = 1 km ført så det vil ta noen timer før jeg blir ferdig og jeg rocker tross alt ikke i timesvis hver dag. Jeg begynte 17. august og har så langt gjennomført 36% av denne, mangler altså 21.5 km / 3t 15 min rocking på å fullføre.

Den andre jeg holder på med er North Coast 500 som går rundt nordkysten av Skottland. Denne er 500 miles eller 806 kilometer så den vil ta litt tid! På den føres alt annet enn rockeringøktene.

Foreløpig er rockering så moro at jeg antagelig må ta noen flere korte challenger med rockering når jeg er ferdig med The English Channel!
 Det har kommet en ny type rockering på markedet, kalt Smart weighted hula hoop og jeg har sett på den på nettet, blitt med i et par fb-grupper og sett på youtube-videoer til øynen ble såre omtrent! Mange av dem ser så dårlige ut, men da jeg kom over denne på finn så klarte jeg ikke å la være!


Man spenner ringen rundt livet eller hoftene, den skal sitte ganske stramt, og så rocker man ved å få loddet til å spinne rundt! Ringen kan gjøre større og mindre ved å legge til eller fjerne ledd og denne teller antall runder loddet har gått rundt (og muligens noe annet, det vet jeg ikke ennå). Lengden på snoren kan også justeres for å regulere farten loddet går rundt med. Gleder meg til denne kommer! Er så spent på hvordan den er i bruk i forhold til en vanlig rockering!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar